Hej! I våra lokaler i Karlstad erbjuder vi för tillfället endast A-Traktorkonvertering.
För motoroptimering och alla övriga tjänster kontakta någon av våra duktiga >> återförsäljare<<

+
Våra öppettider : Endast förbokning.
Herman Performance

A-TRAKTOR HASTIGHETSSPÄRR

Vi erbjuder hastighetsspärr till 30 km/h för många fordon direkt i mjukvaran för dig som vill bygga A-Traktor! Inga extra boxar behöver monteras! En mjuk reglering upp till 30km/h är alltid målet – och det är möjligt i de flesta fall. 

I vissa fall behöver ni inte komma med fordonet – det räcker att skicka boxen till oss. Vi informerar er om det är möjligt.

Nyhet! För Volvo V70/S60/V50 med 2.4i sugmotor slipper ni hyra bilsläp! Med vår lösning kan du köra bilen både till och från oss i normal hastighet! Vid fjärde omstarten aktiveras 30km/h och fordonet är redo för registreringsbesiktning.

Vänligen läs igenom informationen nedan innan ni kontaktar oss:

Det är på kundens ansvar att fordonet i övrigt uppfyller bilprovningens senast gällande regler och rekommendationer och är möjlig att registrera som a-traktor.

Det är generellt lämpligt att prata med den besiktningsstation som skall utföra Er besiktning innan ni börjar bygga. Besiktningsorganen kontrollerar också att fordon inte går för fort om hastighetssignalen försvinner. Det räcker numera inte att blockera säkringar – det måste finns en mekanism för att hantera detta som är överordnad motorstyrningen. Detta ingår givetvis i våra lösningar.

För mer info om detta kika på Herman Performance på Facebook
Ofta kan vi göra arbetet på en dag, men var beredd att avvara fordonet ytterligare några dagar då mjukvarorna skiljer sig en hel del åt.
Under vissa perioder kan det ta några extra dagar pga hög belastning.

Vi stödjer de flesta Audi, BMW, Volvo, Skoda, VW, Seat, Ford, Nissan m.fl som har Bosch, Siemens och Denso styrdon.

Vi har också en ny lösning för Volvo 2.4i 140/170 Denso. Ingen spärr på varvtal! Reglering sker på hastighet – vilket innebär fler växlar kan användas för en billigare körning!

Här behöver man inte göra några förändringar på drivlinan – det räcker med en ny mjukvara.

På vissa fordon med manuell växellåda behöver ni ibland mekaniskt blockera högre växlar (typiskt de växlar där fordonet går fortare än 30km/h på tomgång). Detta beror på att tomgångsstrategin gör vad som helst för att hålla motorn vid liv och den är ofta tillräckligt stark för att driva fordon framåt på låga varv.

Pris inklusive intyg till SPB.
(I det fall där vi modifierar styrdonet för utökat skydd, till exempel Volvo Denso) så ingår detta i priset!

6495:-

Har ni fortfarande frågor eller vill boka en tid – välkommen att ställa din fråga här :